Президент Roshen В’ячеслав Москалевський: «Ментальність народу така, щоб побільше забрати, вкрасти»


Мало хто з українців прочитав інтерв’ю бізнес-партнера президента України Петра Порошенка, людини, яка вже понад 20 років управляє флагманським бізнесом глави держави — корпорацією «Рошен», яке було опубліковане минулого тижня на сайті «Ліга.Бізнес». А прочитати цей текст варто, хіба лише заради того, щоб зрозуміти психологію тих, хто наразі знаходиться при владі. 

«Вісточка» дає найбільш цікаві цитати з інтерв’ю. А прочитати повний текст (російською мовою) можна в оригіналі тут.

Ліга.Бізнес: Давайте поговоримо про гроші. Акціонери українських фабрик отримують дивіденди? Жодної інформації про це в пресі немає.

В’ячеслав Москалевський (В.М.): Ні. Ми дивіденди практично не виплачуємо.

Ліга.Бізнес: Направляєте на розвиток?

В.М.: Так. У нас така структура. По Маріупольській фабриці нині йде війна з податковою, там нас збираються обдерти на прощання.

Це було колективне підприємство, ми хочемо зробити все по-чесному і виплатити все, що належить учасникам. Ви собі уявити не можете, який це головний біль! Ось уже четвертий рік пішов. В Україні простіше кинути підприємство і втекти, ніж закрити його офіційно.

Спочатку нас обдер Пенсійний фонд, а тепер податкова. Вони пропонують, щоб ми розподілили гроші, а вони прийдуть потім, по факту. Ми говоримо: будь ласка, проведіть перевірку, щоб ми розуміли, скільки грошей потрібно буде віддати учасникам. Ось такі нюанси.

*** Довідка «Вісточки»: Публічне акціонерне товариство «Маріупольська кондитерська фабрика «Рошен» є колективним підприємством, тобто, частиною її володіють співробітники. 
За роки володіння бізнесом, «Рошен» збільшив свою частку у фабриці до 94% (біля 90% володіє ТОВ «Центрально-Європейська кондитерська компанія»), людям зі слів керівництва компанії залишилося біля 6%. 
У лютому 2014 року, перед початком війни з Росією, корпорація Roshen закрила фабрику у Маріуполі. 
20 квітня 2015 року на загальних зборах акціонерів одностайно ухвалене добровільне рішення акціонерів про припинення ПАТ «Маріупольська кондитерська фабрика Roshen» шляхом ліквідації. У 2017 році компанія оголосила про наміри розпродажу майна фабрики.
Акціонери досі не отримали кошти, які їм належать як співвласникам.


А щодо акціонерів можу сказати, що на чековому аукціоні у нас куплена Вінницька фабрика. Кременчук і Маріуполь були колективними підприємствами, і щось схоже, коли співробітники могли бути власниками підприємства, було з Київською фабрикою.

Кременчуцька фабрика жила сама по собі, поки власники не довели її до стану нікому не потрібності. Був колись такий директор, Ломтєв, який наполягав на тому, щоб ми просто так забрали підприємство, бо на ньому була купа боргів і воно зупинилося. Розумієте, так?

Київська фабрика прийшла до нас теж в неблагополучному стані. Спочатку її кинув банк «Відродження», а потім збутова політика розтринькала всі гроші, і тільки потім вона потрапила до нас. Тому по великому рахунку фабрики для нас просто виробничі майданчики. Центр прибутку у нас один - це кінцева корпорація Roshen.

Ліга.Бізнес: Чому Roshen не дає якоїсь консолідованої звітності?

В.М.: А ми не акціонерне товариство. Кому я повинен давати, Авраменко (власник кондитерської компанії АВК Володимир Авраменко. - Ліга.Бізнес)? Кому ще це треба? Ось вам приклад: компанія Cargill - найбільший світовий трейдер - не публікує звітності, і має на це право. Адже коли вона публікує звітність, то розповідає, наскільки прибутковими були ті чи інші операції. В цьому є якась комерційна таємниця.

Взагалі, всі активи завжди прибуткові, якщо ними займатися. Це аксіома.

Ліга.Бізнес: Чому тоді далеко не у всіх виходить працювати в плюс?

В.М.: Тому що не хочуть. Взяти Вінницьку фабрику, яка до нашого приходу була ніби як нічия.
Ментальність народу така, щоб побільше забрати, вкрасти. Наша задача була в тому, щоб налагодити процеси і змусити працювати. Все буде прибутковим, якщо цим займатися.



Ліга.Бізнес: Поки це виглядає так, що ніхто не хоче активами займатися.

В.М.: Я цього не сказав. Курка прибуткова у Косюка.

*** Довідка «Вісточки»: Юрій Косюк, друг Петра Порошенка, власник групи компаній «Миронівський хібопродукт», і віднедавна бізнес-партнер невістки президента Юлії. МХП — найбільший і найуспішніший виробник курятини в Україні. Чистий прибуток МХП у 2016 році склав $69 млн.
Варто зауважити, що бізнес Косюка отримує величезні дотації з державного бюджету, сума яких минулого року сягнула 1,4 млрд грн.
Про подальші плани підтримки бізнесу МХП державою читайте у матеріалі "Української правди": Гройсман готує нові дотації для Косюка: 350 гривень за кожну курку
https://www.epravda.com.ua/news/2018/01/31/633599/

У нас непопулярно бути багатою людиною, тому що все підозрюють, що ти обов'язково щось вкрав. На них самих, просто шапка горить: якщо б вони були на цьому місці, вони б точно вкрали. Розповідати про те, як на курці або цукерках заробити гроші, довго, і ніхто слухати цього не буде. Простіше засуджувати.

Ліга.Бізнес: Визначте динаміку роботи корпорації за минулий рік: ви виросли?

В.М.: Так, ми ростемо. Ми практично не виросли в кілограмах, але позитивна динаміка у нас в грошах. Десь +10%.

Ліга.Бізнес: За рахунок чого? Підвищення цін?

В.М.: За рахунок продажу продукції більш дорогого сегменту.

Ліга.Бізнес: Тобто купівельна спроможність населення зростає?

В.М.: Вона виросла в Україні, так.



Ліга.Бізнес: Скільки магазинів у вас зараз?

В.М.: 50.

Ліга.Бізнес: А як ви обираєте локації для магазинів? Часто ваш яскравий магазин з музикою знаходиться серед фруктових лотків на перевернутих ящиках, і бабусь, які торгують з візків. Ви не думали, що таке розташування погіршує і без того упереджене ставлення до Roshen?

В.М.: Не я обираю. Є спеціальна відповідальна за роздріб людина. Знаєте, так скажу... Як приклад, наш магазин — одне з небагатьох чистих місць на метро «Мінська» (у Києві). А магазини, які ви бачите, — це ж дешеве ДВП, помиті вікна і декор. Я не розумію, чому інші не можуть помити вікна? У нас такий самий ларьок.

Коли ми будували театр (театр на Подолі в Києві, проти якого повстала громада, але програла президентській компанії, що виступила його "меценатом" — «Вісточка»), там була боротьба з бабусями, які облюбували паркан навколо будівлі. Вони продавали магніти. І відкриття театру було для них великим розчаруванням. Адже пропало місце, де вони могли магніти вивішувати.

Ліга.Бізнес: Давайте повернемося до роздрібного бізнесу. Як реалізуються ваші плани щодо виходу в міста-мільйонники?

В.М.: Ми вже є в Одесі, Харкові та Львові. У Дніпро зайдемо, коли конкретно — не знаю. Може, у наступному році.