Половина санітарних «Богданів», закуплених Міноборони, зламалася. Компанія-виробник — власність замглави РНБО і компаньйона Порошенка






Санітарні автомобілі «Богдан-2251», закуплені Міністерством оборони України для здійснення евакуації поранених, не відповідають елементарним вимогам медиків і часто ламаються. З 50 авто, які були поставлені на фронт, вже 25 побували в ремонті, три прийшлося взагалі повернути через значний брак. Про це в ефірі «Громадського радіо» повідомила відомий волонтер Валентина Варава, передає «Вісточка».

«Медики кричать, що не будуть використовувати цей автомобіль, тому що він шалено труситься, він дуже нестійкий. Під час однієї з останніх евакуацій "Богданом" на ходу випадали броніки, каски, бо відкривалися двері. Також є величезні проблеми з паливною системою, яка повинна була мати датчики вмісту води, але їх немає», — бідкається пані Варава.

Вказана інформація має особливе значення, якщо нагадати, кому саме належить корпорація «Богдан Моторз», яка продала армії неякісні автомобілі.

До 2009 року співвласником «Богдана» був нинішній президент України Петро Порошенко. Потім він офіційно продав свої частки своєму бізнес-партнеру Олегу Свинарчуку, який пізніше змінив прізвище на Гладковський.
Зараз Олег Гладковський обіймає посаду першого заступника скекретаря Ради національної безпеки і оборони України (РНБО) Турчинова (анкета Гладковського-Свинарчука на сайті РНБО) та відповідає за оборонно-промисловий комплекс.
(декларація про доходи Олега Гладковського, де вказана інформація про компанії, які йому належать)

Останніми роками «Богдан» став одним з найбільших виробників транспорту в Україні, завдячуючи переважно державним замовленням. 

Наприкінці 2016 року «Богдан» почав випуск санітарних автомобілів Богдан-2251, вигравши відповідний тендер Міноборони.

«Міноборони оголосило тендер, який був дуже цікаво прописаний, він відрізав можливих інших виробників. Фактично тендер був без вибору», — зазначила Валентина Варава. 




Автомобіль, за даними автоекспертів видання «АвтоЦентр», випускається на основі рамного китайського пікапу Great Wall Wingle 5.

Ціна однієї санітарної машини для армії становила 32 тисячі доларів. Всього їх планувалося поставити 60, потім цифра плану зросла до 100.

У січні 2017 року Міністерство оборони видало наказ про допуск до експлуатації санітарного автомобіля «Богдан 2251» в армії, і перший автомобіль виробництва корпорації «Богдан Моторс» був переданий у військо. Протягом 2017 року армія отримала 50 авто.


«З 50 автомобілів, які були поставлені на фронт (зараз там 45 авто), вже 20 автомобілів були в ремонті. Це при тому, що автомобілів, які пробігли понад 10 тисяч кілометрів, одиниці», — розповіла пані Варава.

За її словами, переважна кількість авто поставлена навесні і влітку, тобто вони експлуатуються півроку. «5 автомобілів було відремонтовано на місці виїзною бригадою. З тих 20 автомобілів, які були в ремонті, три — це заводський брак, вони повернуті. 17 авто пройшли ремонт, 10 вже повернуто у військові частини, 7 ще на обслуговуванні, з яких 2, як кажуть, вже готові», — уточнила волонтерка.

Ремонт автомобілів здійснюється за державні кошти.

Повна версія інтерв’ю — на відео.